Рейтинг
0.00
голосов:
0
avatar

Интервью  

Министерство правды и скульптуры

Константин Мужев известен и своими скульптурами, и перформансами – например, «No Porno», «Социальный проект 1. Латентное насилие» и «Инвалиды морали». В интервью журналу КУ он рассказал, когда начнет есть только соль, почему белорусские художники хотят всех сажать и что отвечать врагам.

Кто такой Константин Мужев?
Константин Мужев – это ученый. Я занимаюсь развитием искусства. С каждой работой, с каждым перформансом искусство меняется. Некоторые застряли в своем мирке, они там что-то делают. Я не занимаюсь одним и тем же никогда – все время делаю что-то новое. Есть и второй ответ: Константин Мужев – это безработный со всеми вредными привычками. Секс, наркотики, рок-н-ролл и много алкоголя.

Читать дальше

Праект “Віртуальны музей абярэгаў беларусаў”

Віртуальны  музей  абярэгаў  беларусаў  створаны  ,  каб  паказаць  шматвяковы  працэс  асваення  чалавекам  навакольнага  асяроддзя,  раскрыць  сістэму  міфалагічных  уяўленняў  нашых  продкаў  аб  Сусвеце  і  месцы  чалавека  ў  ім,  рэканструяваць  эвалюцыю  дыялогу  чалавека  з  космасам,  прыродай  і  іншым  чалавекам.

З’явіўся  ён  ў  Беларускім  дзяржаўным  універсітэце  культуры  і  мастацтваў.  Ініцыятарамі  стварэння  Віртуальнага  музея  абярэгаў  беларусаў  выступілі  выкладчыкі  кафедры  этналогіі  і  фальклору  Крук  І.І.  і  Катовіч  А.В.  Ідэя  рэалізавалізавана  намаганнямі  кафедры  інфармацыйных  тэхналогій  у  культуры.

Задачы,  якія  ставяць  перад  сабой  стваральнікі  Музея  абярэгаў:  разгляд  традыцыйных  абярэгаў  беларусаў,  этнакультурных  традыцыйі,  паказаць  механізмы  дзейнасці  абярэгаў  у  адпаведнасці  з  іх  семантычнай  і  сімвалічнай  накіраванасцю,  сучаснае  выкарыстанне  абярэгаў,  тэхналогій  іх  падрыхтоўкі.

Уласна  кажучы,  колькі  жыве  чалавек  на  Зямлі,  столькі  ж  часу  ён  і  шукае  сродкаў  перасцярогі  ад  небяспечнасцей.  Акрамя  рэальных,  існуючых  у  наваколлі  звяроў  і  пачвар,  якія  маглі  нанесці  шкоду  чалавеку  (гадзюка  магла  ўкусіць  дзіця,  воўк  –  загрысці  авечку  або  карову,  ліса  –  курэй),  па  народных  уяўленнях  існавалі  сілы,  якія  былі  нябачнымі  воку  чалавека,  але  тым  не  менш  маглі  моцна  нашкодзіць.  Гэта  былі  ліхаманкі,  сушэц,  сурокі,  грыжа,  рожа  і  міфічныя  істоты  навакольнага  свету  -  нячыстая  сілы,  ведзьмы,  вадзянікі,  русалкі,  Ох,  Цмок,  дамавік,  а  таксама  істоты,  якія  маглі  ператварыцца  з  людзей  у  звяроў  і  наадварот:  ваўкалакі.  Сюды  ж  трэба  аднесці  і  розныя  з'явы  прыроды:  гром,  маланка,  пярун,  сухавеі.  У  славянскіх  народаў,    існавала  цэлая  сістэма  абярэгаў  для  абароны  чалавека,  сям'і,  хаты,  гаспадаркі,  хатняй  жывёлы,  усёй  вёскі.

Абярэг  –  звычайны  прадмет,  які  здольны  сам  па  сабе  або  пасля  правядзення  адпаведнага  абраду  выконваць  ахоўную  функцыю.  У  якасці  абярэга  маглі  выступаць  расліны,  дрэвы,  садавіна,  гародніна;  звычайныя  побытавыя  рэчы  або  прылады  працы,  якія  надзяляліся  магічным  статусам  пасля  выканання  мэтанакіраванага  рытуалу.
 

Фрик-шоу театр “Бармаглот” и его страна чудес

“Белорусская тезка кэрролловского героя своими постановками создает на сцене настоящую страну чудес; актеры не произносят ни одного слова, но своими движениями рассказывают целую историю” – так говорят критики о молодом, но очень перспективном явлении минской театральной сцены, театре «Бармаглот».
Театр, за недолгую историю своего существования, успел уже неоднократно засветиться на самых престижных площадках столицы, а также принять участие в известных международных фестивалях в Беларуси и зарубежом.
О том, как все начиналось, чем живет театр сейчас, и что ждет зрителя в будущем, мы поговорили с режиссером Алисой Илюшиной.


— Как вам пришла в голову мысль создать собственный театр?
— Кажется, эта мысль не пришла ко мне, а была рождена вместе со мной.
— Возможно, не всем понятно, что такое фрик-шоу… Расскажете?
— В старину это было представление площадных театров и цирков шапито с демонстрацией публике людей странной внешности и диковинных животных. Теперь же это яркие театрализованные шоу, наполненные небывалыми образами, выразительной пластикой, фантастическими костюмами, эпатажные и порой шокирующие представления. Наше фрик-шоу обращено к подсознанию зрителя, мы обволакиваем его образами и их чувственным миром, погружаем в сказочные атмосферы, создаём на сцене целую Вселенную, в которую предлагаем зрителям переселиться на время спектакля или перфоманса.

— А как проходит подготовка артистов в театре?

Подготовка артистов проходит по авторской системе режиссёра – меня.
— Недавно вы делили сцену с известным джазовым музыкантом. Кому пришла в голову идея совместного выступления? Как впечатления?
Директор фестиваля авангардной моды и современного искусства «Мамонт» Юрий Бутько предложил нам поучаствовать в совместном проекте с Владимиром Чекасиным, мы с радостью согласились. Это было незабываемо! Маэстро поразительно управляет энергетикой зрителя.
— Поделитесь ближайшими планами.
— Планы наполеоновские! Сейчас готовится новый спектакль… Параллельно проводится добор в нашу студию с возможностью участия в этой работе. Всё очень интересно развивается… Творим чудеса, а что делать?..

Официальный сайт фрик-шоу театра «Бармаглот»

Современное искусство и арт-критика в Беларуси

 

Что принесло первое десятилетие 21 века в арт-среду Беларуси, что можно о ней сказать и как можно ее анализировать, какие вопросы возникают при обращении к анализу современного беларусского искусства?


Читать дальше

Досвед авангарда, досвед Традыцыі

Упершыню я пазнаёміўся з Тодарам Кашкурэвічам на схіле савецкай эпохі. Дом Кіно, адна з незлічоных мастацкіх імпрэзаў. Я самотна блукаю па фае. І тут Анатоль Сыс падводзіць да мяне Тодара са словамі: я нарэшце знайшоў чалавека, з якім табе будзе цікава паразмаўляць. 

Што ён тады меў на ўвазе, я так і не зразумеў. Але нашая з Тодарам размова, што распачалася напрыканцы васьмідзясятых, — пра мастацтва, пра авангард, пра культурную традыцыю, — цягнецца больш за дваццаць год і аніяк не сканчаецца.

— Хацелася б пачаць ад самога пачатку, ад сямейных традыцыяў. Ты прадстаўнік мастацкай дынастыі. Нарадзіўся, гадаваўся у атачэнні мастакоў, у атмасфэры мастацтва. З чаго пачалася твая траекторыя, твой досвед мастацтва? Як ты ўваходзіў у гэтую прастору?

— Калі пачынаць ад пачатку, дык пэўна трэба пачаць ад сям’і, ад бацькі — Арлена Кашкурэвіча. Ад ягонай асобы. Бацька, хаця значную частку жыцця жыў і тварыў пры савецкай уладзе, не быў мастаком так званай соцрэалістычнай школы. Пачынаючы недзе ад шасцідзесятых ён быў хутчэй у мастацтве апазіцыянерам і свой мастацкі стыль фармаваў пераважна на аснове нямецкага экспрэсіянізма. Гэты клімат сям’і, асоба бацькі безумоўна паўплывалі на фармаванне мастацкага мыслення і майго брата Ігара і мяне самога. Безумоўна, была яшчэ бібліятэка з кнігамі па гісторыі мастацтва. А таксама была пэўная атмасфера часу, у якую мы з братам таксама патраплялі, бо развіваліся ў 70-80-х гадах, калі апазіцыйнасць у мастацтве і апазіцыйнасць мастацтва была істотным і відавочным чыннікам у грамадстве. Таму напачатку асноўным фармуючым фактарам для мяне былі авангардныя плыні.

Читать дальше

Россиянин собрал уникальную коллекцию картин художников-эмигрантов из Беларуси

Известный российский коллекционер собрал уникальную коллекцию работ художников — выходцев из Беларуси. Они давно прославились на Западе и лишь совсем недавно стали известны на родине. Да и то не все и не всем. Россиянин на безвозмездной основе предложил белорусам свою коллекцию для организации исторической выставки. Однако воспользоваться предложением Национальный художественный музей (НХМ) Беларуси не захотел. Корреспондент TUT.BY разбирался, почему.


Читать дальше

Игорь Тишин в поисках арт событий

Беларусский художник Игорь Тишин уже несколько лет живет и работает в Бельгии. В начале осени он представил персональную выставку «Цель» в «Музее современного изобразительного искусства» и успел принять участие в проекте «Картина маслом» в галерее «Ў».

фото Сергей Гриц


Читать дальше

Скульптор Владимир Слободчиков: Нынешнее время – не для большого искусства!

Владимир Слободчиков – известный белорусский скульптор, возглавляет кафедру скульптуры Белорусской государственной академии искусств. Критики считают, что пластический язык скульптурных произведений Слободчикова отличается легкостью и элегантностью. Скульптор экспериментирует с новыми материалами и технологиями обработки, много внимания уделяет расширению образности произведения через выразительность силуэта, его знаковость.

Читать дальше